Passe-Partout gaat hyperlokaal en verdriedubbelt aantal edities
Passe-Partout, het enige huis-aan-huisblad in Oost-Brabant, heeft begin dit jaar een koerswijziging doorgevoerd. Uitgeverij Thema Media besliste niet vijf maar vijftien edities van Passe-Partout uit te brengen, waardoor ze hyperlokaal kan werken. “Veel gemeenten krijgen hun eigen Passe-Partout, wat zowel voor de inwoners als adverteerders een meerwaarde is”, legt Wouter Van Melkebeek, gedelegeerd bestuurder van Thema Media, uit.
Passe-Partout is, zeker in het oostelijke deel van Vlaams-Brabant, een naam als een klok. Het regionale reclameblad met lokaal nieuws bestaat al meer dan 76 jaar. En hoewel er doorheen de jaren andere huis-aan-huisbladen op de markt kwamen, is Passe-Partout vandaag de enige naam die overbleef in Oost-Brabant.
Begin dit jaar besliste Thema Media, de uitgeverij die Passe-Partout uitbrengt, om nog een stapje verder te gaan en het aantal edities opnieuw uit te breiden. Tot voor kort kende Passe-Partout vijf uitgaves in Oost-Brabant - Leuven, Tienen, Aarschot, Diest en Oostrand - die elk een ruim gebied dekten. Maar sinds dit jaar breidde dat aantal uit naar vijftien, zodat Passe-Partout veel lokaler bedeeld wordt. Deze vijftien uitgaves zijn: Leuven, Lubbeek, Aarschot, Rotselaar, Tremelo, Begijnendijk, Haacht, Tienen, Hoegaarden, Diest, Scherpenheuvel, Boutersem, Overijse, Kortenberg en Tervuren.
“Het leek ons een goed idee om Passe-Partout nog lokaler te gaan implementeren in de regio Oost-Brabant”, aldus Van Melkebeek. “Dat heeft verschillende voordelen. De lezer krijgt nieuws te lezen dat nog meer op zijn/haar maat is. Ook lokale verenigingen krijgen hun activiteiten gemakkelijker gedeeld met hun doelpubliek, namelijk de inwoners van hun eigen gemeente. En kleinere adverteerders kunnen hun zaak, dankzij onze hyperlokale aanpak, veel efficiënter in de kijker zetten. Driedubbele winst dus.”